دوره های آموزشی متوسطه دوم با 40% تخفیف | اس تیچ پکیج آموزش زبان انگلیسی ویژه دانشجویان و متقاضیان مهاجرت با 40% تخفیف | اس تیچ آموزش مقدماتی ساز نی با 40% تخفیف | اس تیچ آموزش حل مکعب روبیک با قیمت استثنائی | اس تیچ دوره های آموزشی زبان های خارجی | اس تیچ دوره آموزش نتورک پلاس با 40% تخفیف | اس تیچ دوره های آموزشی موسیقی | اس تیچ دوره های آموزش تئوری موسیقی | اس تیچ SEO Company Burbank فایل های خود را بفروشید فایل های خود را بفروشید فایل های خود را بفروشید
فروشگاه ساز فایل و همکاری در فروش سل یو
خرید و فروش فایل در فروشگاه اینترنتی فایل سیدا البرز فروشگاه ساز رایگان فایل فرافایل، مرجع بزرگ خرید و فروش فایل مشاوره آنلاین پزشکی بنر 1 آلبوم آموزش نی نوازی (ردیف استاد محمود کریمی) - نوازنده نی سیامک جهانگیری

آلبوم آموزش نی نوازی (ردیف استاد محمود کریمی) - نوازنده نی سیامک جهانگیری

ارائه لینک های ارجاعی فروش اینترنتی فایل ها و محصولات مختلف رشته های هنری مانند: موسیقی، سینما، تئاتر و گرافیک - Providing referral links for online sales of files and products of various art fields such as: music, cinema, theater and graphics

آلبوم آموزش نی نوازی (ردیف استاد محمود کریمی) - نوازنده نی سیامک جهانگیری


آلبوم آموزش نی نوازی (ردیف استاد محمود کریمی)- نوازنده نی سیامک جهانگیری






آلبوم آموزش نی نوازی (ردیف استاد محمود کریمی) - نوازنده نی سیامک جهانگیری

 

آلبوم آموزش نی نوازی (ردیف استاد محمود کریمی) - نوازنده نی سیامک جهانگیری

 

درباره ردیف آوازی ۱ محمود کریمی و سیامک جهانگیری:

نی یکی از نزدیک‌ ترین سازها به حنجره‌ی انسان است و شاید از این بابت اجرای آواز با ردیف آوازی برای این ساز مناسب‌ تر باشد. به همین خاطر، مجموعه کتابهای ردیف آواز، تالیف استاد محمود کریمی در سه جلد، برای ساز نی آوانویسی و اجرا شده است.

آوانگاری این ردیف پیشتر و با دقت بسیار توسط دکتر محمدتقی مسعودیه انجام شده بود که از نظر تجزیه و تحلیل و بررسی ساختار ردیف بسیار کارگشاست اما برای اجرا با ساز مناسب نیست. پس از دکتر مسعودیه، هنرمندان گرامی دیگری چون ارفع اطرایی و ارشد طهماسبی هر کدام این آوانویسی را به طور اخص برای سازهای سنتور و تار انجام داده‌اند و از آنجا که هر ساز گستره‌ی صوتی و فنون و ظرایف اجرایی خاص خود را دارد.

مجموعه ردیف آوازی ۱ محمود کریمی سیامک جهانگیری و بقیه جلد ها، با این نگاه برای ساز نی آوانویسی و اجرا شده است. آنچه در آوانویسی‌ ها برای این ساز مد نظر بوده، اجرای چپ کوک دستگاه شور و متعلقات آن، یعنی آواز ابوعطا، بیات ترک، افشاری و دشتی است؛ زیرا در اجرای چپ کوک با این ساز، توالی حرکت نغمگی از گستره‌ی صوتی بم به زیر است و نسبت به اجرای راست کوک‌ ها، در این ساز بهتر قابل اجراست.

در اجرای گوشه‌ ها سعی شده است ضمن وفاداری به اجرای آواز استاد کریمی، در کشش نغمه‌ ها و سکوت‌ ها تناسب‌ های زمانی در نظر گرفته شود. اما اجرای گوشه‌های این مجموعه نسبت به اجرای استاد کریمی کمی تندتر است.

ردیف آوازی ۱ محمود کریمی و سیامک جهانگیری در آوانویسی همه‌ ی گوشه‌ ها، صداگذاری و انگشت‌ گذاری برای این ساز، مشخص و نوشته شده است و این صداگذاری‌ ها در بعضی از گردش نغمگی‌ ها می‌تواند با توجه به سلیقه‌ ی مجری قابل تغییر باشد. در آوانویسی‌ ها از نوشتن شعرها به زبان لاتین پرهیز شده است و فقط کنار هر سطر به فارسی آمده‌اند و در ابتدای هر دستگاه یا آواز شعرهای مربوط به گوشه‌ ها به طور کامل بیان شده است.

دلیل این کار آن است که، هنرجو برای اجرای ردیف آوازی باید شعر و آواز را حتما بشنود و فرا بگیرد. بنابراین، لازم است قبل از اجرا با ساز، درباره‌ی کم و کیف تلفیق و تحریرها حضور ذهن داشته باشد و تنها به اجرای نت بسنده نکند.

درباره جلد اول‌:

ردیف آوازی ۱ محمود کریمی سیامک جهانگیری، شامل دستگاه شور و متعلقات آن است و مجموعه‌ های بعدی شامل دیگر دستگاه‌ هاست.

گوشه‌ ی گرایلی در دستگاه شور، در ریتم ۲/۴ آوانویسی و اجرا شده است که استاد کریمی در بعضی از میزان‌ ها با اضافه کردن یک ضرب سکوت، ترکیب میزان ۳/۴ را هم در اجرای خود دارد. در اجرای این مجموعه، در بعضی موارد، برای بهتر شدن کیفیت و افزودن بر زیبایی اثر، از نت‌ های زینت استفاده شده است. البته این به معنای اضافه یا کم کردن کیفیت و حالت آواز نیست بلکه بیشتر در بیان و اجرای ساز مؤثر است.

از آنجا که مجموعه ردیف آوازی استاد محمود کریمی، برای آموزش تدوین و اجرا شده است، از بیان شخصی در نوازندگی می‌ پرهیزد تا اجرای گوشه‌ ها به صورت یک مجموعه‌ی آموزشی کامل برای هنرجو قابل استفاده باشد و با فراگیری اولیه‌ ی آن هر کس به فراخور ذوق و توان خود بتواند در اجرای شخصی و به منظور بسط بیان خاص خود از آن استفاده کند. نشانه‌ ی (،) به معنای مکث کوتاه یا فاصله‌ گذاری کوتاه بین دو جمله است.

درباره جلد دوم‌:

ردیف آوازی ۲ محمود کریمی و سیامک جهانگیری - دفتر دوم: همایون، بیات اصفهان و نوا

 

درباره جلد سوم‌:

ردیف آوازی ۳ محمود کریمی و سیامک جهانگیری - دفتر سوم: ماهور، راست‌ پنجگاه، سه‌ گاه و چهارگاه

 

محمود کریمی:

محمود کریمی، متولد ۱۳۰۶، در سال ۱۳۳۰ به کلاس عبدالله دوامی راه یافت و ردیف سه‌ تار را نزد حاج آقا محمد ایرانی مجرد فرا گرفت و در کلاس‌ های شبانه‌ ی موسیقی اداره‌ی کل هنرهای زیبا، وابسته به وزارت فرهنگ و هنر به عنوان مدرس آواز شرکت کرد و همکار استادانی چون ابوالحسن صبا، علی اکبر شهنازی و عبدالله دوامی بود.

او در هنرستان موسیقی ملی، هنرکده‌ ی موسیقی ملی و سازمان جوانان زرتشتی نیز تدریس می‌ کرد. کریمی از بدو تاسیس مرکز حفظ و اشاعه‌ ی موسیقی ایرانی توسط داریوش صفوت، با این مرکز همکاری داشت و در کنار استادانی چون نورعلی برومند، یوسف فروتن و سعید هرمزی، نسلی دیگر از موسیقی‌ دانان را تربیت کرد. او در سال ۱۳۶۳ در گذشت و در امامزاده عبدالله شهر ری به خاک سپرده شد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد